Богословље

Из историје руског знаменог појања: етапе развоја и терминолошка разматрања

Ана Д. Рашковић
Државни конзерваторијум М. И. Глинка
Нижњи Новгород
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

Богословље 77/2 (2018), 126–142

УДК: 783.25:271.222(470)
271.222-535(470)(091)

примљено: 1. 6. 2018.
одобрено: 20. 7. 2018.

Цео текст (.PDF)


Сажетак: У овом раду су детаљно размотрене историјске етапе развоја и основна терминологија неопходна за разумевање руске знамене црквенопојачке традиције. Почев од назива, разјашњено је шта се подразумева под руским знаменим појањем, које су млађе традиције из њега проистекле и каква је била судбина ове појачке уметности кроз историју Руске Православне Цркве. Изложен историјски развој знаменог појања постављен је у контекст словенске црквенопојачке уметности, словенске музичке писмености и словенских музичких рукописа, чији је део и српска црквенопојачка традиција. ▶ Кључне речи: знамено појање, традиција, историја, терминологија.


From the History of the Russian Znamenny Chant:
Stages of Development and Historical Considerations
Ana D. Rašković
Nizhny Novgorod State Conservatory
M.I.Glinka
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

Summary: This study is dedicated to historical and terminological considerations of this little-known church-singing tradition in Serbian science. Starting from the name, we are considering in detail what is meant by Russian Znamenny Chant, which later traditions are deriving from it, which are significant points in history of its development, and what was the destiny of this church-singing art through the history of Russian Orthodox Church. Exposed historical development of Znamenny Chant is placed into the context of Slavic church-singing art, musical literacy, musical manuscripts, part of which is also a Serbian church-singing tradition. ▶ Key words: Znamenny chant, tradition, history, terminology.