Из историје руског знаменог појања: етапе развоја и терминолошка разматрања

Ана Д. Рашковић
Државни конзерваторијум М. И. Глинка
Нижњи Новгород
a.rashkovich@gmail.com

Богословље 77/2 (2018), 126–142

УДК: 783.25:271.222(470)
271.222-535(470)(091)

примљено: 1. 6. 2018.
одобрено: 20. 7. 2018.

Цео текст (.PDF)


У овом раду су детаљно размотрене историјске етапе развоја и основна терминологија неопходна за разумевање руске знамене црквенопојачке традиције. Почев од назива, разјашњено је шта се подразумева под руским знаменим појањем, које су млађе традиције из њега проистекле и каква је била судбина ове појачке уметности кроз историју Руске Православне Цркве. Изложен историјски развој знаменог појања постављен је у контекст словенске црквенопојачке уметности, словенске музичке писмености и словенских музичких рукописа, чији је део и српска црквенопојачка традиција.

знамено појање, традиција, историја, терминологија.


From the History of the Russian Znamenny Chant:
Stages of Development and Historical Considerations
Ana D. Rašković
Nizhny Novgorod State Conservatory
M.I.Glinka
a.rashkovich@gmail.com

This study is dedicated to historical and terminological considerations of this little-known church-singing tradition in Serbian science. Starting from the name, we are considering in detail what is meant by Russian Znamenny Chant, which later traditions are deriving from it, which are significant points in history of its development, and what was the destiny of this church-singing art through the history of Russian Orthodox Church. Exposed historical development of Znamenny Chant is placed into the context of Slavic church-singing art, musical literacy, musical manuscripts, part of which is also a Serbian church-singing tradition.

Znamenny chant, tradition, history, terminology.