Биће на размеђи двеју онтологија: вечност по себи или вечност по учествовању

Небојша Стевановић
Универзитет у Београду
Православни богословски факултет
stevanovicgnebojsa@gmail.com

DOI: https://doi.org/10.18485/bogoslovlje.2024.83.1.6
УДК: 111.1 Платон
27-141

стр. 105..–115.

Цео текст (.PDF)


Фокус истраживања огледа се у упоредној анализи два онтолошка
модела, платонистичке и ранохришћанске онтологије, на примеру заједнички
коришћеног појма душе. У првом делу рада разматра се питање онтолошког
статуса душе у репрезентним Платоновим делима, конкретно, у Федону и Ти
мају. У другом делу излажу се базичне претпоставке ранохришћанског погле
да на питање онтолошког статуса душе у опусу отаца и мислилаца Цркве који
су директно полемисали са јелинским контекстом. На тим основама огледа се
циљ рада који тежи да објасни однос двеју онтологија, под призмом упоредне
анализе.

ψυχή, Платон, ранохришћанска антропологија, упоредна онтологија, упоредна етика, вечност.


Being on the border between two ontologies: eternity by itselfor eternity by participation

Nebojša Stevanović
University of Belgrade
Faculty of Orthodox Theology
stevanovicgnebojsa@gmail.com

The focus of the research is reflected in the comparative analysis of two
ontological models, Platonist and Еarly Christian ontology, on the example of the
commonly used concept of the soul. In the first part of the paper, the question of
the ontological status of the soul is considered in the representative works of Pla
to, specifically, in Phaedo and Timaeus. In the second part, the basic assumptions
of the Еarly Christian view on the question of the ontological status of the soul
are presented, in the work of the fathers and thinkers of the Church who directly
argued with the Greek context. On those grounds, the goal of the work is reflect
ed, which tends to explain the relationship between the two ontologies, under the
prism of comparative analysis.

ψυχή, Plato, Early Christian anthropology, comparative ontology, comparative ethics, eternity.