Eклисиолошко-егзистенцијални контекст Светих тајни и рођење Цркве у светлости Јн 19, 34

Александар Обрадовић
Универзитет у Београду
Понтификални универзитет Грегоријана
Рим
aleksandarobradovic412@gmail.com

УДК: 27-247.8-277
271.2-72
271.2-18

129-143

Цео текст (.PDF)


Смисао човековог постојања налази своје значење у оквиру зајед­нице Цркве, телу оваплоћеног Сина, који му на тај начин — преко крштења и евхаристије — даје логосност, за коју је био назначен стварањем. Тумачећи Јн 19, 34, Свети оци у отвореном ребру Спаситеља, из кога извиру крв и вода, виде повратак у рај, кога се Адам првородним грехом лишио, али и настајање Цркве. Улажењем у историју, Бог се открива у Христу. Васкрсењем и даром Духа, спасење за човека постаје могућност кроз ново рађање и нов начина постојања. Христос је садржај Светих тајни и вечног живота који је могућ само у Цркви, његовом телу, који је храм на небу и место истинитог човеко­вог живота.

Адам, грех, смрт, Христос, крштење, евхаристија, Црква, смисао, живот.


Le contexte ecclésiologique-existentiel des sacrements et la naissance de l’Église à la lumière de Jn 19, 34

Aleksandar Obradović
Université Pontificale Grégorienne
Rome
aleksandarobradovic412@gmail.com

Le sens de la vie de l’homme se trouve dans la communauté ecclésiale, dans le Corps du Verbe incarné qui par le baptême et l’eucharistie procure le logos à l’exis­tence même. Dieu se révèle dans le Christ et par le don de l’Esprit devient le salut pour l’homme par la possibilité d’une naissance nouvelle et d’une manière de l’existence. Le contenu des sacrements et de la vie éternelle est le Christ, avec qui la communion est possible seulement dans l’Eglise, qui est le Temple dans les cieux, la place de la vie véritable de l’homme.